A new year..a new me and everything.

on Thursday, January 7, 2010

Lately I ignored my appearance a bit.....I seldom trim my eyebrows... visit the hairdresser.... beauty center... So Kerol Laling...being a good husband accompanied me to a beauty saloon to trim my eyebrows. I didn't go to my favourite Leonard Drake because I didn't make any appointment so I opted another shop. When I entered the shop, I noticed that there was a new girl sitting at the counter. She greeted me nicely.

New girl:Good Afternoon Miss....how can I help you?
Me:(Mrs. lah) Afternoon..Which one are you good at? Threading or tweezing?
New girl: I can do both...Which one you prefer most?
Me: Tweezing please..

I prefer tweezing more than threading because I think tweezing nie lagi teliti sket banding ngan threading walopon makan mase and saket sket kalo nak banding ngan threading. Ala...sket jek.... Nak cantek kenela sakit....ye tak? :)). My friends and I always thought that nak cantek kenela saket....kenela penat...kenela sabar (tapi x cantek2 pon hahahha)

Later in the evening.... Kerol Laling cut my hair. He's a good hairdresser I tell ya! Believe it or not...he even did my makeup and hair for Kelab UMNO Dublin dinner. Rambut Adief pon dia je yg trim. So now I'm happy with my new style. Xdela berubah mane pon....but I'm really comfortable with my hair now yg makin nipis nie :)). I really want to visit the hairdresser and put a little highlights in my hair. Postpartum hair loss please go away!

5 comments:

Anonymous said...

kak adie- hot senior and now a hot mummy. She can dance gracefully.. A great dancer! All types!

beba said...

camtu kira cam ignore appearance ke? hahaaha..

kalau camtu aku dikira ignore terus la kot..aku tak pernah pon pegi kedai wat eyebrow ni..hairdresser pon kalau nak potong rambut jek..trim2 ni takde pon..beauty center apatah lagi..hahah..

owh penah sekali pegi kat body treatment..tu pon sebab nak kawen..hehe...

X | Y said...

Anonymous: Thank you. Janganla tambah byk2 sgt...malu I. Hahahhah.

beba: aku dah lame x amek pedulik tue sume....tue yg ignore tue. rambut x potong setahun lebey dah. trim pon tidak! hahhahaha. aritue baru nak amek kesah. tue yg pegi tue.

-ADIE-

beba said...

aku pon balik kajang nnt ingat nak potong rambut gak laa..cam dah takde body dah rambut ni..

bday adief dah dekat ni..mesti besar-besaran wat bday nnt ni..alif ingat wat kicik2 jek kat umah nenek kajang dier nnt..dah tempah da kek sume2 tu..

excited tak tentu pasal lak mak dier ni..hahaha...

X | Y said...

hahaha xla.. Kecik2 je.. Kat umah ni. Lom kaye lg parents Adief nak buat best2. Nantila 2-3 thn lg baru buat best2 sket. Cake dia pon biase je...