Taking care of my darling Adief

on Friday, February 13, 2009

Photobucket

Before heading home last week...a midwife came into my room and offered me a service where there will be a midwife/nurse dtg umah mandikan baby....see how we bf the baby....nasehat2 sume..... check the baby's condition as well as the mommy. I signed up for 3 days jekla...they have 1 day, 3 days, 1 week and 1 month services. After 3 days she will bring the baby weight scale.

Btw....Adief loves to take bath!. he enjoys the warm water...REALLY warm! senyapppp jek dia bile mandi. but...never expose him. kalo tukar diaper pon...cepat2 la cover that area....hahhahhaha. pandai malu dah anak mommy nie! good boy...

Adief loves...

-to be massaged with the lavender baby oil...
-bf 4x in 1 hour.....
-sleeping in his rocking chair...
-smiling while sleeping...
-closes his eyes with his hands...
-hanging around with his tok mama and tok abah...tok mama paling byk...
-to be daddy's boy...manje nie ngan daddy dia...

Hm...confinement? Talking about confinement.....mama is wayyyyy lenient than abah. She allows me to eat certain foods tapi sket2 jek but abah? NO NO NO! i dont mind about makan2 nie.... but I really need cold drinks! :((. boring doowwhhhh everyday air suam/panas/milo/horlicks. Abah said..... nak sehat...nak cantek..nak kurus...kene pantang betul2. what???? mmgla leh kurus abah.....kurus sbb x cukup mkn! hahahhahhahah. I've lost 12kg in 13 days....cukupla tue!!! nak byk mane agik bah oiiiii. hahahhahahha. tataula ntah ape rupe lagi 4 weeks. i really want KFC....air tebu....banjo...sate.....rojak.....abc...etc. slurrrppp!!!

Other than the so called xleh makan itu ini.....

- have to take bath early in the morning
- xleh tido siang (being me...curik2 jugak 2,3 kali hehehe)
- no cold drinks (again...curik2 jugak)
- cannot go out.....pintu rumah pon xleh.... ape bezenye? went to the hospital already since Dr. Maziah wanted to check the wound.
- sad? angry? have to control my emotions....pehhhhhh seksa gile! Kerol Laling baru jek balik Germany last night and I have to stay cool???

Anyways... to abg, take good care of yourself... jage makan minum abg... settlekan sume mende... do everything for Adief. ok? I love u.... we love u....

Photobucket


=ADIE-

10 comments:

Twiggy said...

ya Allah chomelnye anak ngko niiii!! nak picit picit!!

Anonymous said...

hahahaha ko picitla dia kalo nak dengar suare dia yg nyaring gile tue. hahahhahhahaha.

Anonymous said...

hahahahha same ngan aku...confinement palingg bosannn!!!aku laie ler tgh pose time tuh...derang buka best2 giler...aku tk eran pon..aku eran ttuuuu bandung ais..tebu aiss..cincau aiss...milo aiss...omegodddddd.....lepas ari ke 30 ++ kot..aku sket2 mnm air peti sejuk..tp bkn ais laa...tatahan duhhhhhhhh.....

tp mak aku mmg bising suruh jgn usik ais...nanti tua2 saket tulang dier kate...try avoid beb...

pehtuh aku tdo bukak jek econ..since beranak pon kat econ..kt ward pon de econ...hahahah

pehtuh cam best jek gamba ko ngan adief tuh...hehehh

gigit kan adief tuk aku yeh...

(pantang tkley kuar pintu umah paling tatahannnn kan :p)

Anonymous said...

hahahhaha...xleh kuar pintu umah tue paling tatahan...hahahhahah. tapi gi sepital leh pulak? hahahhahah. ntah pape la kadang pk org tua2 nie....pastue mak2 kite leh pulak tue nak ikot. mcm mak aku la. tapi at the same time dia pon kate ntah pape. hahahhah. tapi aku dah berjuta kali la minum air sejuk. hahahhahahha. kat sepital pon doctor aku letak aku nye diet ade jek juice2 nie....ngan air soya yg sejuk2...hahahhaha. kalo aku byk duit.... aku duk sepital sepajang berpantang nie. hahahhahaha.

Anasir said...

nik adief kalo tengok dari tepi macam adi..kalau dari depan macam kerol..ermmmm..kombinasi yang menarik! :P

Anonymous said...

adief, suh mommy update piccas adief plisss...aunty sue rindu nak tgk adief lagi dan lagi la...

Anonymous said...

Nasir- ooooo ade ek rupe aku? hahahhahahha. akhirnye....ade gak yg ckp gitu....

kak sue- ok auntie sue.... mommy demam dah 2 days.... nie dah sehat.....nanti dia update ek....

Anonymous said...

huu..aku still berjaya menahan xminum air sejuk n ais2 nih..hoho..tp cam si pipah..aku pon tdo aircon..haha..ngan si alif skali..hehe..tp malam jek..huu..

neway..aku ni sejak bersalin da bape kali da kuar pintu umah ni..hehe..siap naik kapal terbang da pon..hohoho..

Anonymous said...

ahh..lagi satu..nape xle tdo siang?? tu la time nk tdo..hahaha..si alif mlm la masa dier nk celikkan mata dier sebesar-besarnye...tdo pon kejap kang 'ekk' kejap kang 'okk' memacam la bunyi time malam2..huu

kalu siang..mmg tdo jek kije..org angkat picit2 ke pe ke..mata tu pejam jek..

Anonymous said...

ahhahhahaha...ntahla beba...aku pon tatau mane dtg ntah pantang larang xleh kuar la, xleh tido siang la ape bagai sume tue. lain org tua lain la kot petua nye. hahahhaah. tapi aku rase skang aku mcm dah x berpantang jek. sbb parents aku kasik dah minum juice2 sume...makan sedap2 sume...buah2....yg derang x bg agik air gas, makan durian, dan makanan/minuman yg ganas2 y lain. haahahahahha. kesimpulannye duk sepital agik bagos! doctor bg jek mkn best2.